تأثیر آگاهی فرهنگی دانشجویان زبان انگلیسی بر ترجمه
چکیده
این مقاله تأثیر برخورداری دانشجویان ایرانیِ زبان انگلیسی از دانش فرهنگی بر عملکرد ترجمۀ آنها را مورد مطالعه قرار میدهد. طبق یافتههای این تحقیق، دانشجویان اغلب در مواجهه با مفاهیم فرهنگی متداول از دانش کافی برخوردار نیستند. اگرچه دانش ناکافی در موارد متعددی تأثیر منفی بر ترجمه میگذارد، مطالعۀ متن ترجمه شده، ناکافی بودن اطلاعات فرهنگی دانشجو را دلیل اصلی این اشکالات نمیشناسد. بنابر یافتهها،کتب مرجع اصلی نقش مهمی در فرآیند ترجمه دارند و برای غلبه بر مشکل کمبود دانش فرهنگی رویکردهای کلاسی فرآیند-مدار مورد نیاز است.چاپشده
2008-01-01
ارجاع به مقاله
Mohseni, A. (2008). تأثیر آگاهی فرهنگی دانشجویان زبان انگلیسی بر ترجمه. فصلنامه مطالعات ترجمه ایران, 5(20). Retrieved از https://journal.translationstudies.ir/ts/article/view/135
شماره
نوع مقاله
مقاله علمی-پژوهشی
مجوز
Copyright Licensee: Iranian Journal of Translation Studies. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution–NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0 license).