نمودهای دیگری در محصولات چندرسانهای
چکیده
هدف از پژوهش حاضر طراحی و ارزیابی مدلی برای بررسی نمودهای «دیگری» در انیمیشن است. بدین منظور سه مدل موجود در این حوزه انتخاب شدند؛ بخشهایی از یکی از مدلها تغییر داده شد و هر سه مدل با یکدیگر ترکیب گردید. سپس برای ارزیابی مدل از پیکرهای متشکل از 9 انیمیشن آمریکایی دارای فضا یا شخصیتهای چندفرهنگی استفاده شد. با استفاده از نتایج بررسی پیکره و نیز شناسایی نشانههایی از «دیگری» که در مدل ترکیبی وجود نداشت، مدل اصلاح و تکمیل گردید. این پژوهش نشان داد که صنعت فیلمسازی آمریکا از در مقابل هم قرار دادن «خود» و «دیگری» و برچسب منفی زدن به «دیگری» در انیمیشنها به نفع خود سود جسته است.چاپشده
2017-01-09
ارجاع به مقاله
Nemati Lafmejani, H., & Parham, F. (2017). نمودهای دیگری در محصولات چندرسانهای. فصلنامه مطالعات ترجمه ایران, 14(55). Retrieved از https://journal.translationstudies.ir/ts/article/view/413
شماره
نوع مقاله
مقاله علمی-پژوهشی
مجوز
Copyright Licensee: Iranian Journal of Translation Studies. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution–NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0 license).